حسینیه مجازی مکتب‌الشهداء

حسینیه مجازی مکتب‌الشهداء
حسینیه مجازی مکتب‌الشهداء

حسینیه مجازی مکتب‌الشهداء | انتشار گلچینی از روایات، مقاتل، اشعار و... در مناسبت‌های مذهبی

طبقه بندی موضوعی
حزب الله سایبر
انعکاس‌اخبار‌فرهنگی‌مذهبی‌شهرستان‌صومعه‌سرا
Blog Skin
شهدای صومعه‌سرا
آشنایی‌با‌شهدای‌شهرستان‌صومعه‌سرا
Blog Skin
مکتب الشهدا در شبکه های اجتماعی

رسم بیعت‌شکنی پیشه‌ی این مردم پست

پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۴۵ ق.ظ

روزها می‌رود و خاطره‌ها می‌ماند
خاطراتی که به دل مانده مرا می‌ماند

یارها جمله روند و چه فراموش شوند
یار من هست همیشه به خدا می‌ماند

گرچه من بی‌کس و تنها شده‌ام در این شهر
از منِ مانده به ره رسم وفا می‌ماند

طوعه بر یاری من بود اگر چه زن بود
حرف نامردی این شهر به جا می‌ماند

رسم بیعت‌شکنی پیشه‌ی این مردم پست
بعد این‌ها چه نشانی ز حیا می‌ماند ؟

کوفیان این همه پیمان‌شکن و ناعهدند
بهر مهمان چه مرامی به کجا می‌ماند ؟

سر من گرچه جدا می‌شود از پیکر من
لیک در سینه‌ی من شور و نوا می‌ماند

شهرها یکسره ویرانه به دوران گردند
لیک تا روز ابد کرب‌وبلا می‌ماند

کاروانی‌ست که گردیده روانه این سو
سخنش تا به قیامت به صفا می‌ماند

کاروان آید و در وادی طف غرق به خون
چشم من جانب آن دشت بلا می‌ماند

کوچه‌ها قافله‌هایی به خودش می‌بیند
یادی از خاطره‌های اسرا می‌ماند

سر من بر سر دروازه‌ی کوفه چندی
تا که از راه رسد رأس شما می‌ماند

با هلالی که غروبش شده زود از سرِ ظلم
هرچه دل همره آن رأس جدا می‌ماند

محمد مبشری


انتشار گلچینی از روایات، مقاتل، اشعار و... در مناسبت‌های مذهبی

برای ورود به کانال حسینیه مجازی مکتب‌الشهداء بر روی تصویر زیر کلیک کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی