حسینیه مجازی مکتب‌الشهداء

حسینیه مجازی مکتب‌الشهداء
حسینیه مجازی مکتب‌الشهداء

حسینیه مجازی مکتب‌الشهداء | انتشار گلچینی از روایات، مقاتل، اشعار و... در مناسبت‌های مذهبی

طبقه بندی موضوعی
حزب الله سایبر
انعکاس‌اخبار‌فرهنگی‌مذهبی‌شهرستان‌صومعه‌سرا
Blog Skin
شهدای صومعه‌سرا
آشنایی‌با‌شهدای‌شهرستان‌صومعه‌سرا
Blog Skin
مکتب الشهدا در شبکه های اجتماعی

تقویم شیعه | 5 ذی‌القعده

شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۱۴ ق.ظ

1. روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه
پنجم ذی‌القعده از سال 1392 هـ.ش در تقویم به عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده، تکریم امامزادگان ابراز محبت به پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم است چرا که احترام به فرزندان رسول اکرم سلام‌الله‌علیها، احترام به خود پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم است.
امامزادگان سلام‌الله‌علیها در پیشگاه خداوند به خاطر محبوبیت، تقوا و معنویت صاحب قرب و منزلت رفیعی بوده و از جایگاه بالایی برخوردارند.

2. بزرگداشت حضرت صالح بن موسی الکاظم علیه‌السلام
حضرت صالح بن موسی الکاظم علیه‌السلام بنا بر قول مشهور و با استناد به کتب "ریاض الانساب"، "کنز الانساب"، " ناسخ التواریخ"، "حیاة الامام موسی بن جعفر علیه‌السلام" و بسیاری دیگر از کتب تاریخی فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان حضرت امام موسی الکاظم علیه‌السلام و برادر امام علی بن موسی الرضا علیه‌السلام به شمار می‌رود. امامزاده صالح علیه‌السلام از جمله سادات عالی‌رتبه و از امامزادگان صحیح النسبی است که بعد از شنیدن خبر ولیعهدی امام رضا علیه‌السلام و در اواخر قرن دوم از عراق به سمت ایران کوچ می‌کند و از سمت  کَره رود رو به ولایت شمیران نهاد و چون به موضع تجریش رسید در باغ گلشن زیر درخت چنار بزرگی نزدیک چشمه‌ساری ایشان را به شهادت رساندند. و پیکر پاکش در قریه تجریش و کنار همان چنار کهنسال به خاک سپرده شد.



انتشار گلچینی از روایات، مقاتل، اشعار و... در مناسبت‌های مذهبی

برای ورود به کانال حسینیه مجازی مکتب‌الشهداء بر روی تصویر زیر کلیک کنید


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی