حسینیه مجازی مکتب‌الشهداء

حسینیه مجازی مکتب‌الشهداء
حسینیه مجازی مکتب‌الشهداء

حسینیه مجازی مکتب‌الشهداء | انتشار گلچینی از روایات، مقاتل، اشعار و... در مناسبت‌های مذهبی

طبقه بندی موضوعی
حزب الله سایبر
انعکاس‌اخبار‌فرهنگی‌مذهبی‌شهرستان‌صومعه‌سرا
Blog Skin
شهدای صومعه‌سرا
آشنایی‌با‌شهدای‌شهرستان‌صومعه‌سرا
Blog Skin
مکتب الشهدا در شبکه های اجتماعی

هیأتی‌ها بدانند (1)

سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۰۶ ق.ظ

نقش هیأت‌های مذهبی و جایگاه مردمیِ آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست. شاید بزرگ‌ترین پایگاه دینی ـ ملی در جامعه اسلامیِ ما، هیأت‌ها و محافل مذهبی باشند. هرچه قدر، قدر و ارزش یک هیأت در میان مردم شناخته شده و والا باشد، میزان تأثیرگذاری آن بر مردم نیز بیش‌تر خواهد بود. باتوجه به این نقش ارزش‌مند، بسیاری از ضعف‌ها و قوت‌های فرهنگی را که در میان هیأتی‌ها و جوانان علاقه‌مند و محب اهل‌بیت علیهم‌السلام دیده می‌شود، به نوعی می‌توان با هیأت‌های مذهبی و برنامه‌های آن مرتبط دانست.

اگر امروزه جریان‌های عزاداری و سینه‌زنی میان جوانان از شکل سنتی - که در قدیم رواج داشته - تقریباً به طور کلی خارج شده و از شکل سنتی، به شکل هیجانی و جوان‌پسند گرایش پیدا کرده، بی‌گمان هیأت‌ها، به خصوص هیأت‌امنای هیأت، در این گرایش نقش مؤثری داشته‌اند. مگر یک مداح می‌تواند بدون هماهنگی با مسئولین هیأت، پشت میکروفن مداحی برود و یا حضور او استمرار بیابد؟!

هم‌چنین اگر برنامه یک هیأت، با وجود همه این هیجانات و شور زدن‌ها و سبک جدید به شکل آرام و متین خود تداوم یافته و همه‌ی وزانت سبک سنتی در برنامه‌های مذهبی را حفظ کرده، بی‌گمان باید نقش مسئولین هیأت را در لابه‌لای برنامه‌های آن هیأت جست‌وجو کرد.

شاید تمامی آن چه در این قسمت (#هیأتی_ها_بدانند) می‌آید، مورد عنایت و توجه هیأتی‌ها و تأیید ایشان قرار نگیرد، به هرحال سعی بر این شده بر حسب اصل «ما لا یدرک کلّه لا یترک کلّه» و برحسب وظیفه اخلاقی، شرعی و نیز تعهدی که در قبال مسائل فرهنگی کشور بر عهده‌ی هر انسان با وجدانی است، با دست‌اندرکاران(خادمین) محترم هیأت‌ها، نکاتی را در قالب (#هیأتی_ها_بدانند) و با برگرفتن از بیانات و راهنمائی بزرگان در میان می‌نهیم.

همچنین از مخاطبین بزرگوار خواهشمندیم تا این کانال(حسینیه مجازی) را به دوستان هیأتی خود معرفی کنند.
التماس دعای خیر


انتشار گلچینی از روایات، مقاتل، اشعار و... در مناسبت‌های مذهبی

برای ورود به کانال حسینیه مجازی مکتب‌الشهداء بر روی تصویر زیر کلیک کنید


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی